Połącz się z nami

Środki i leki na trądzik – poznaj efekty uboczne!

Skóra

Środki i leki na trądzik – poznaj efekty uboczne!

Jeśli masz kłopoty z trądzikiem i w końcu otrzymałeś/-łaś receptę na krem przeciwtrądzikowy, to zapewne nie możesz już doczekać się pierwszych efektów jego działania. Musisz jednak wiedzieć, że oprócz likwidowania pryszczy, kremy te powodują także kilka ciekawych… efektów ubocznych!

Wybielanie ubrań.

Tak, twoje ulubione ubrania mogą nagle „zdobyć” całe mnóstwo dziwnych plam! Przyczyną są niektóre „wybielające” składniki zawarte w kremach przeciwtrądzikowych. Jeśli będziesz nakładać krem w swojej ulubionej bluzeczce, a potem dotkniesz tkaniny ręką lub rękawem twarzy… zniszczysz ciuch.

Dlatego w momencie nakładania kremu najlepiej zakładać coś, czego nie będziesz żałować po stracie. Gdy krem już się wchłonie, przebierz się w „normalne” ciuchy.

Nadwrażliwość na słońce po lekach na trądzik

Kwestia ta jest szczególnie istotna latem albo w przypadku dziewczyn, które korzystają z solarium. Kremy przeciwtrądzikowe mają silne działanie i sprawiają, że skóra staje się wrażliwsza na wiele czynników – między innymi właśnie na promienie słońca.

Rozwiązaniem jest oczywiście stosowanie kremów przeciwsłonecznych z wysokim filtrem. Bezwarunkowo musisz pożegnać się z solarium, a w upalne dni dodatkowo chroń twarz np. szerokim kapeluszem. Wszystko to dla twojego dobra i naprawdę pięknej cery.

Sucha skóra po środkach przeciwtradzikowych

Możesz być zdziwiona lub zdziwiony, że krem, który ma poprawiać kondycję skóry, w istocie powoduje jej wysuszenie. Niestety większość kosmetyków o działaniu przeciwtrądzikowych wywołuje taki właśnie niepożądany efekt uboczny.

Nasza rada jest dość prosta – dodatkowo nawilżaj skórę, używając w tym celu bardzo łagodnych kosmetyków. Przykładem może być np. wazelina! Nie obawiaj się, że drugi kosmetyk sprawi, że krem przeciwtrądzikowy przestanie być skuteczny – to tak nie działa. Zanim jednak nałożysz drugi krem, pierwszy musi wchłonąć się całkowicie.

Czerwienie twarzy

Jest ono spowodowane dość silnym działaniem kremu przeciwtrądzikowego i wrażliwością skóry na jego składniki. Możesz więc regularnie odczuwać, że twoja skóra jest „gorąca” i czerwona. Oczywiście nie jest to najbardziej pożądany efekt u nastolatków – co więc możesz zrobić?

Przede wszystkim – staraj się używać kremu punktowo, zamiast smarować całą twarz. Gdy i to nie pomaga i regularnie oblewasz się pięknym odcieniem intensywnej czerwieni, wróć do swojego dermatologa i poproś o wystawienie recepty na bardziej delikatny środek.

Obrzęk skóry po lekach na trądzik

Sprawa wygląda tak, że większość kremów może spowodować delikatny, nieznaczny obrzęk na twarzy. To skutek toczącej się „walki” składników kosmetyku z bakteriami na twojej skórze. Jednak ważne jest tutaj słowo „delikatny”!

Gdy zauważysz, że skóra na twojej twarzy wręcz puchnie, nie wmawiaj sobie, że tak ma być – to prawdopodobnie reakcja alergiczna na składniki zawarte w kremie przeciwtrądzikowym. W takiej sytuacji nie ma wyjścia, niż natychmiastowe udanie się do szpitala, na oddział ratunkowy. Gwałtowna reakcja alergiczna może nawet zagrażać twojemu życiu!

Łuszczenie się skóry

Tak… zamiast dziewczyną z piękną skórą lub gładkim przystojniakiem możesz na chwilę stać się… liniejącym wężem. To na szczęście delikatne i możliwe do uniknięcia działanie kremów przeciwtrądzikowych. Skóra mocno reaguje na składniki zawarte w kremach, co będzie skutkowało właśnie łuszczeniem się.

To, co możesz zrobić, to regularne nawilżanie skóry. Jak już wspomnieliśmy, nie wpłynie to na przeciwtrądzikowe działanie kremu, a bardzo poprawi kondycję skóry. Jeżeli będziesz stosować krem nawilżający dwa razy dziennie, może w ogólne nie dotknąć cię ten uboczny efekt!

Podrażnienie jako skutek uboczny leczenia trądziku

To jeden z bardziej uciążliwych efektów ubocznych kremów przeciwtrądzikowych. Skóra piecze, trochę swędzi, generalnie można po prostu powiedzieć, że „daje o sobie znać”. Możesz czuć się jak po oparzeniu słonecznym albo tak, jakbyś miał/-a alergię.

Pocieszające jest to, że w zdecydowanej większości przypadków jest to naprawdę chwilowy efekt – zwykle trwa około dwóch dni. Potem skóra przestaje tak silnie reagować na nowy produkt i walka z trądzikiem przestaje być tak odczuwalna.

Więcej w kategorii Skóra

Do góry